كاهو،دواي درد‌‌هاي ما
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:31 PM | نویسنده : امید

آن قديم‌ترها كاهو فقط در فصل تابستان گير مي‌آمد، خيلي هم مردم درباره خاصيت اين سبزي زيبا و خوشمزه نمي‌دانستند؛ اما حالا كاهو در همه فصول سر سفره ماست و متخصصان تغذيه معتقدند كاهو دواي بسياري از دردهاست.

افزون بر افراد چاق كه مي‌توانند از كاهو براي كاهش وزن خود استفاده كنند، اين سبزي براي كساني كه از كمبود آهن رنج مي‌برند، بسيار توصيه شده است؛ چراكه سرشار از ويتامين و آهن است. متخصصان مي‌گويند كه كاهو ويتامين‌‌هاي «آ» و «ب» و «ث» دارد و خون‌ساز است. اين سبزي سرشار از املاح آهن، كلسيم، منيزيم، منگنز، روي، سديم و مس است.

اين املاح بويژه منگنز و روي از سفيد شدن و ريزش مو جلوگيري مي‌كند، حتي براي آفتاب‌سوختگي مفيد بوده، قرمزي ناشي از آن را در سطح پوست كاهش مي‌دهد.

تعدادي از پزشكان معتقدند كه كاهو خاصيت خنك‌كننده دارد و تشنگي را برطرف مي‌كند.

افرادي كه تشويش و نگراني و دلهره دارند، حتما مصرف روزانه كاهو را در برنامه غذايي خود بگنجانند؛ چراكه تحقيقات نشان داده كاهو، مسكن اعصاب و بهترين دارو براي بيماران عصبي است، همچنين براي آرامش اعصاب و رفع خستگي و بي‌خوابي مفيد است.

جالب است بدانيد كه مصريان قديم به كاهو «گياه بارور» مي‌گفتند و از آن براي درمان ناباروري و بالا بردن توان جنسي استفاده مي‌كردند.

كاهو فشار خون را تنظيم مي‌كند و خوردن مرتب آن از بروز بيماري‌هاي قلبي - عروقي و سكته جلوگيري مي‌كند.

كاهو در درمان يبوست موثر است، اشتها را تحريك مي‌كند. خوردن كاهو با كمي سركه و ادويه پيش از غذا با تحريك غدد دستگاه گوارش و ترشح اسيد معده به هضم غذا كمك مي‌كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم